Då har jag skaffat blogg...

...Igen.
Kolla min förra blogg om ni vill kolla vad jag gjort etc.
www.tenberg.blogg.se

Aja, jag tänkte berätta om förra helgen :)

Fredagen den 28/8 gick jag i skolan som vanligt. Sen efteråt red jag som vanligt (rider varje fredag). Efter ridningen, som för övrigt gick jättebra, märker jag världens skavsår på vänster ringfinger. Aj.

Lördagen skulle Ellie och jag träffas på stan, men blir försenade en timme. Iaf vi träffas utanför NK och kollar lite på modevisningen. Rätt fascinerande. Sen så går vi därifrån och bara går runt.
Sen så går vi hem till mig och sover över och självklart taggar för Alexander ;)
Ingen av oss kunde sova, pga min mamma om snarkar :/ Förlåt Ellie.

Söndagen vaknar kl 05.30 och börjar göra oss i ordning. Allmänt tjuriga (sovit 2 h). Aja kommer iväg vid 06.30 / 07.00 inte riktigt säker. Påväg till Grönan ser jag Alexander affischer och börjar skrika hehe. River ned varsin affisch och gör plakat senare av dom.
Alexander & FRIKAR plakat.

Vi var faktiskt inte först :O Haha, jag sa ju det! Men ingen trodde att EMD fans skulle vara där absolut först.
Aja sen satte vi oss, och väntade. Vid ca 08.00 kom dom andra ned till oss och vi började snacka med dom :) Riktigt trevliga, Frida var faktiskt också Alexander fan <3 Plus Carro kom någon gång <3
Vid 10.00 så kom en tjej från Nickelodeon ner och ville prata med dom 4 första som kom dit. Det var jag, Frida, Rebecka och en till tjej. Ellie och Carro fick sitta kvar :/ .
Men i alla fall, så fick vi hjälpa dom att blåsa ballonger, fylla goodiebags, hjälpa till rent allmänt. Efter vi hjälpt till var det 1 h kvar innan insläpp. Så vi fick sätta oss vid kravallstaketet och hålla platser. I början fick jag mittenplats åt vänster.
Kl 12.00 kommer alla springande, det ser seriöst helt sjukt ut. Precis som jag anade, alla vägrade sitta ned. Men Frida, den andra Therese, jag, Ellie satte oss ned. Carro kom inte ner pga en tjej som var dum i huvudet. Fast Carro pressade sig ner, GO CARRO!
Sen började resten av väntan.
Kl. 14.00 började soundcheck.
Först soundcheckade Markoolio, Amy Dimond, Molly Sandén och Nickelodeon KIDS tävlingen.
Alla fick gåshud av killen som sjöng Leona Lewis låten. Plus killen som sjöng Baby Goodbye med EMD var duktig. Resten sög :)
Sen kom allas längtan, ALEXANDER RYBAK <3
soundcheck
Ellies bild.

Från scenen ser FRIKAR (dansarna, Ulf-Arne & Ådne) mitt plakat hehe :$. Och dom känner igen mig från i juli.
Ulf-Arne kommer ner och hälsar med en kram, alla runt om typ stirrar och fattar ingenting haha.
Ådne vinkar lite från scenen. Andra killen (Eirik) kände jag inte igen. Men han var med i Vällingby i juni tydligen.
Sen berättade Monika att dom träffade Ådne, Ulf-Arne & Eirik efter soundcheck.
Ådne: Therese hade värsta plakatet med våra namn på!
Monika: Haha, aa.

Nu är jag stolt över mitt plakat :)
Kl. 15.00 började sändningen och allt.
Värst var seriöst EMD. Jag trodde jag skulle dö där på kravallstaketet. Vi fick ingen dricka av vakterna och alla var seriöst galna.
Sen kom Alexander igen :)
Markoolio berättade att han sålt platina i Sverige! <3
paltina
Ellies bild.

Dansarna ser ut att vara glada för hans skull :) Eirik (åt vänster) Ulf-Arne (åt höger)
Kolla Ellies videos :)
http://www.youtube.com/watch?v=yqa9JJgVnfg <-- Alexander pratar, och så undrar han vad Ådne heter så hör man mig skrika ÅDNE! Intro av Fairytale.
http://www.youtube.com/watch?v=eeTT-I6Brt8 <-- Alexander uppträder med Roll With The Wind. Vid 1.28 Så känner Alexander igen mig / sjunger till mig och pekar på mig med sin fiol (a)
http://www.youtube.com/watch?v=gkPpfS_ZB4o <-- Alexander uppträder med Funny Little World.

Sen så efter att Alexander går börjar signeringen med alla artisterna men det orkar inte jag gå på (har redan 3 signerade album).
Så vi stannar och pratar med Ådne, Ulf-Arne & Eirik. Så fick dom signera mitt plakat. Sen tog vi kort med dom <3 Fast Monika har bilden :(
I alla fall så skulle vi åka med dom, i alla fall Ådne & Eirik. Så hör några tjejer det och följer efter oss :( . Så går vi till Jet Line.
Jag: Ådne ska vi åka? :)
Ådne: Ja visst :)
En av dom störiga tjejerna: Jag ska åka med honom.
Ådne, Jag: :O ?
Ådne: Eh, jaha :(
Jag: Eirik har du lust att åka då?
Eirik: Visst ;)
haha jet line
Monikas bild. Eirik & Jag i Jet Line
Det var sjukt kul, fast killen bakom Eirik skrek AH - AH - AH - AH ! hackigt och typ hela tiden.
Sen när vagnen ska åka in så hör vi någon skrika sjukt högt så är det Ådne haha.
Bilden som togs blev lite cp, båda ser exakt likadana ut haha. Typ vita knogar och ihop tryckt ansikte :P
Sen frågade vi om dom hade lust att åka Insane, så Eirik ringde Ulf-Arne. Men dom hann inte.
Ådne: Jag vill sova över här, jag har ingen lust att åka hem till Norge idag.
Eirik ville också stanna, men planet var bokat och sånt så. 
Sen började Ådne fråga Monika om hon förstod när han snackade på svenska och hon fattade typ ingenting haha <3 Men jag fattade och så började han snacka om att han tog extra kurser i svenska (varför?) och massa sånt. Jag bara höll med typ ;)
Sen fick jag reda på att Eirik var sjutton (lät som schjuttoon) och han trodde inte att jag var 15, han trodde jag var lika gammal som honom typ :)
Frågade om jag fick Ådnes msn, så sa han kanske :) och nu har jag den<3 (men ger ej ut).

Sen ser jag Alexander så ropar jag på honom så känner han igen mig igen typ haha. Han signerar mitt fina plakat :) Så sa jag att jag skulle till Nacka imorgon och så blev han jätteglad.
alex
Ellies bild. Haha vi pussades precis innan bilden men Ellies kamera var för trög mohaha.
Sen när Alexander dragit åkte jag, Monika & Malin Insane. Även fast vi skulle åkt med Eirik & Ådne egentligen.
Innan vi skulle åka så lugnade vi ner oss med att sjunga. Sen när vi åkte slutade vi att sjunga. Och när vi hänger upp och ner över vattnet börjar jag skrika SHUT UP SHUT UP DONT WANNA HERE IT typ hehe, och killen som åker med Malin: SLUTA NI GER MIG FÖRFAN TINNITUS! haha kul minne :P

Måndag
Idag vaknade jag med överansträngda stämband och förkylning. FUCK OFF!
Skulle ha åkt till Nacka och sett Alexander igen, men nej.
Så jag fick vara hemma och dega, vilket jag har gjort. BLÄ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0