nr 2 Bästa helgen! - nu blir det att blogga

I fredags så tonade jag mitt hår brunt typ. Väldigt ljust då.

I lördags var tanken att gå i Ola Svensson -paraden bara. Vilket jag gjorde. Delade ut flygblad och massa saker. Sen så ba POFF körslaget inspelning. Jaha. :) Lite random men kul. Innan vi åkte till Frihamnen så åkte jag och Ellie till Globen för att kolla på Green Day fansen som köade. Det var väl typ 10 pers. Vilka minnen det väckte. Minnena = 31 oktober 2008 då vi köade till Simple Plan. Sen så åt vi middag på Donken.
Sen åkte vi till Frihamnen och väntade på Körslaget.
Körslaget var sjukt kul. Ola regerade som vanligt haha ;) Andreas åkte ut. Amy skulle åkt ut egentligen tycker jag. Covern av Alexander Rybaks Fairytale var skandal.
Efter Körslaget drog Emmy och Ellie. Jag stannade kvar med resten av Ola fansen. Till alla skåningar: Ni är så grymt sköna!
Ola har hittat en ny hobby :) Crowd Surfing / Stagedive <3 Men blev en gruppbild och jag ser inte klok ut.
När vi skulle ta gruppbilden stod jag nedanför Ola och han typ gick in i mig hela tiden så jag gick upp där han sod och ställde mig bredvid honom. Han typ hängde på Monika som stod på andra sidan och mig. Puss på dig ändå sötnos. Bilden finns på hans hemsida. Men haha kören och Ola hade fått reda på att vi skulle promota honom på stan via mms? Typ någon som kände någon hade skickat en film på oss när vi skrek. Hehe.
För dom som är lata kommer bilden här.
dive
Lilla körgänget ;)

Sedan i söndags - underbar dag!
Åkte till Globen med Tova och träffade Ellie & Anna. Myysbarn.
Satte oss och köade utanför entré 6 och kollade på GD- t-shirtarna.
När det blev insläpp för ståplatserna blev det panik. Lite kul att se på.
Vi var dom första in i Globen - men jag blev stoppad pga min form där min blåbärspaj hade varit.
Security: Och vem hade du tänkt slå med den här?
Jag: Ingen - det var en blåbärspaj i den förra helgen och jag fick formen idag?
Securityn tar ut formen och och söker igenom den. Lite väl noggrant. Sedan söker han igenom min väska.
Security: Du kan gå.
Sen går jag till shoppen och köper en Green Day - tröja.
gd
Fast min är V-ringad.

Sen sprang / glädjeskuttade jag, Ellie, Anna & Tova upp till vår sektion.
Jag gav ett par glädjetjut hehe. Sen så istället att vara på våra platser gick vi till en "plattform" och ställde oss. Nästan vid scenen. Amazing.
Sen började Prima Donna. Inte min musik och alla låtar lät precis likadant.
Efter Prima Donna så blev det paus. Då kom Ellies ex Fredrik och hans kompis upp till vår sektion och snackade. Trevliga. Och ja, Fredrik ser bra ut. Men kort för sin ålder?
Haha Tova sa när vi pratade med dom när dom stod vid sin sektion att han var supersnygg. Sen så märkte inte Tova att dom hade kommit upp och att Fredrik stod över henne. Så när hon märker att Fredrik står lutad över henne ser hon ut som jaa hmm... om hon hade sett något facinerande och var bebis. Liksom vidöppna ögon och öppen mun. Haha. Försökte beskriva minen på ett bra sätt.
Sen typ 10 min innan Green Day ska börja spela går Fredrik och hans kompis ner till sin sektion. Och då kommer en full kanin ut. Billie Joe som spelade kaninen. Annars var det Tré. Men jag är typ övertygad om att det var Billie Joe eftersom kaninen och han hade likadana skor. :)
Typ en minut innan börjar dom spela låten 21st century breakdown. Ni vet innan Billie Joe börjar sjunga. Så jag skriker ashögt. Sedan kommer dom utspringande och han börjar sjunga. En helt otrolig känsla. Man har väntade ända sen 2004/2005 och nu helt plötsligt ser man dom och deras glada energi och deras röster.
Jag ringde Monika under Basket Case och She.
Underbar konsert. Ingen konsert kommer slå Green Day.
Jag gillade alla låtarna. Plus deras sjuka humor under King For A Day / Shout. Även några snuttar av Stand By Me, Break On Through, Satisfaction och I'll Be There. Sjörövarhattar och kattsvansar (wtf?) och även la dom sig på golvet.
Men American Idiot, min damp jag fick då. Jag hoppade upp och ner typ hela tiden och sjöng med ;) Vilket iof hela Globen gjorde.
Asså alla låtar är bra. Men den här videon visar verkligen hur kort Billie Joe är hihi.
Billie Joe: Yesterday we were out for a while here. To our need is a new recording studio. And I started you know... Fuck, I want to record our next fucking album here in Stockholm. This place is fucking alive! Fucking beautiful fucking people. You make me feel so fucking short!
Understryket nr1 : Vi har hört det några ggr av olika band / artister. Hoppas det blir av.
Understryket nr2 : Vi får höra det på nästan varenda konsert? (Billie du är vacker) 
Understryket nr3 : Haha bra att du inser att du är kort :)

Här är alla låtarna som spelades.
21st century breakdown http://www.youtube.com/watch?v=DMJyeBtqE5o bra.
Know your enemy http://www.youtube.com/watch?v=FXtC9YfGosY bra.
East Jesus nowhere http://www.youtube.com/watch?v=EGMLkfq6EMk hyfsad men helt ok.
Holiday http://www.youtube.com/watch?v=m4Nei_YCSpc hittade ingen bra video.
The static age http://www.youtube.com/watch?v=Ibv3vVsW7iw hyfsad.
Before the lobotomy http://www.youtube.com/watch?v=_l_EYrHK-I0 inte bra bild - men bra ljud.
Are we the waiting / St Jimmy http://www.youtube.com/user/Ellinore92#p/a/f/0/a5sPgg3S0BM bra!
Boulevard of broken dreams
Hitchin' a ride
Welcome to paradise
When I come around
Brain stew
Jaded
Longview
Basket case
She
King for a day / Shout *plus snuttar av andra låtar
21 guns
American eulogy: Mass Hysteria/Modern World
American Idiot
Minority
Last night at earth
Time of your life (good riddance)


alla låtar finns på youtube. från konserten. inte bästa kvalitén men du kan ändå se hela konserten ;)
lägger antagligen ut alla länkar någon gång när jag har tid. kolla gärna kanalen ellinore92 som har hyfsade videos.

Det var en underbar konsert. Puss & Hej!

Kommentarer
Postat av: Ellie

HAHA jag dör, det om Fredrik asg xD

2009-10-14 @ 18:59:01
URL: http://streetlightss.blogg.se/
Postat av: Therese

jag vet så jävla kul xD jag var tvungen att bita mig i handen för att inte dö av garv :P

2009-10-15 @ 20:31:52
URL: http://thereseenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0